Wykupując ubezpieczenie na życie, zawsze mamy nadzieję, że nie będziemy musieli z niego korzystać… Niektórych sytuacji nie przewidzimy. Możemy niespodziewanie stać się poszkodowanym w wypadku lub kolizji i wtedy przysługuje nam prawo do odszkodowania. Co pomoże? Zgłoszenie szkody PZU. W jakim terminie należy je złożyć?
Zgłoszenie szkody PZU. W jakim terminie złożyć?
Zgłoszenie szkody PZU można złożyć nawet tego samego dnia bez wychodzenia z domu. Jeśli szkoda dotyczy pojazdu lub ubezpieczenia na życie, wystarczy wypełnić formularz internetowy. Innymi sposobami na zgłoszenie szkody są:
- czat wideo z konsultantem,
- rozmowa telefoniczna,
- bezpośrednia wizyta w oddziale,
- droga mailowa,
- indywidualne spotkanie z agentem.
Szkody, które miały miejsce poza terenem Polski można zgłaszać telefonicznie.
Wracając do terminów zgłaszania szkód – czas, jaki masz na podjęcie działania, zależy od rodzaju ubezpieczenia. Szkodę z OC zgłoś niezwłocznie, najlepiej zaraz po wydarzeniu! Jeśli natomiast chodzi o ubezpieczenie AC, masz 7 dni od poniesienia szkody lub tylko 1 dzień, na przykład w przypadku kradzieży (tutaj też konieczne będzie zawiadomienie policji).
Co musi zawierać zgłoszenie szkody PZU?
Jak większość dokumentów składanych w urzędach, zgłoszenie szkody PZU wiąże się z podaniem następujących informacji:
- danych osobowych, adresu zamieszkania i kontaktu kierowcy, jak i właściciela pojazdu,
- numeru rejestracyjnego oraz informacji o pojeździe, czyli jaka to marka, model,
- dokładnego, rzeczowego opisu zdarzenia (okoliczności, miejsce, data).
Zgłoszenie szkody PZU – w jakim terminie uzyskam odpowiedź?
Ubezpieczyciel ma 30 dni na rozpatrzenie zgłoszenia szkody. Z reguły odbywa się to znacznie szybciej. Jedyną sytuacją, przez którą ten proces może trwać nieco dłużej, jest brak wszystkich potrzebnych dokumentów, umożliwiających sprawne podjęcie decyzji, odesłanie informacji i wypłatę świadczenia.