Google CPM. Wirtualny słownik pojęć, umożliwiający poszerzenie profesjonalnej wiedzy. Czym jest Google CMP i jak go sukcesywnie mierzyć?

Google CPM. Wirtualny słownik pojęć, umożliwiający poszerzenie profesjonalnej wiedzy. Czym jest Google CMP i jak go sukcesywnie mierzyć

Aby działania marketingowe mogły sprawnie przebiegać, co łączy się z wysokimi wynikami dopasowanymi do potrzeb zleceniobiorcy i wynagrodzeniem odpowiadającym pracy zleceniodawcy, powstały różne opcje rozliczeń internetowych.

Jednym z podstawowych wyborów na platformie reklamowej Google Ada, jest Google CPM. Skrót ten oznacza Cost Per Mille. Stosowany jest w dużej mierze w reklamach banerowych lub wideo, gdzie najważniejsze jest osiągnięcie wymaganej liczby wyświetleń. Działania te prowadzą do zwiększenia świadomości marki.

Plusy Google CPM, które przemawiają za jego stosowaniem

Najważniejszym plusem przemawiającym za używaniem wskaźnika Google CPM jest wygoda rozliczeń. Reklamodawcy sami w prosty sposób rozliczają stawkę CPM i mogą ominąć płacenie za każde kliknięcie lub konwersję, która może być różna. Google CPM rozlicza się na bazie kosztu tysiąca wyświetleń reklamy, a potem tylko mnoży za ilość osiągniętego wskaźnika.

Kolejnym plusem jest świadomość, ponieważ przy korzystaniu z Google CPM łatwo kontrolować wydatki, które są wydawane na reklamę.

Ten model stricte skupia się na zwiększaniu świadomości marki i osiąganiu samego wyniku większych wyświetleń. Świetnie sprawdzi w przypadku docierania do nowych odbiorców lub budowaniu świadomego wizerunku marki.

Czy Google CPM nadal stosuje się w działaniach marketingowych?

Google CPM jest bardzo wygodnym sposobem na rozliczenie, które jednakowo korzystne jest dla obu stron. Warto jednak mieć na uwadze, że ten sposób nie okazuje się odpowiedni dla każdej kampanii reklamowej przeprowadzanej w internecie. Podczas budowania marki sprawdzi się świetnie, ale jeżeli komuś zależy na generowaniu konkretnych interakcji, do których zaliczają się konwersje, sprzedaże, kliknięcia, to lepiej sprawdzą się już inne modele. Warto wtedy prześledzić CPC, czyli Cost Per Click albo CPA, czyli Cost Per Acquisition.