Offline, online, a może hybryda? Jak zorganizować angażujące i efektywne wydarzenie?

organizacja wydarzen offline i online

Eventy, wydarzenia publiczne, targi biznesowe czy szkolenia to jedne z wielu form komunikacji, które wykorzystywane są do zaaranżowania sytuacji, w których dwie strony wydarzenia zyskują poprzez udział w nim. Najczęściej możemy się spotkać z targami biznesowymi, gdzie przedsiębiorcy mogą rozszerzyć grupę potencjalnych klientów, a osoby zainteresowane danym produktem bądź usługą, obejrzeć ją na tle konkurencji. Nie brakuje jednak eventów czy szkoleń, na których osoby zainteresowane mogą podnieść swój poziom wiedzy na dany temat, dzięki wykładom znanych i cenionych specjalistów. 

Każda z wyżej wymienionych form, posiada swoje zalety, ale też wady, o których należy pamiętać zajmując się organizacja wydarzeń offline i online. Choć w ostatnim czasie musieliśmy skupić się na życiu w trybie online, obecnie coraz większa liczba osób pragnie zapomnieć o ciągłym zamknięciu i otworzyć się na nowe możliwości. Istnieją jednak osoby, które podczas pandemii zdążyły docenić życie w trybie pracy czy nauki zdalnej i dziś, nie chcą oni wracać do tego co było. Jak więc zorganizować angażujący event, który będzie się cieszył obecnością wielu uczestników? 

Organizacja wydarzeń offline i online – wady i zalety 

Każda sytuacja ma swoje dwie strony medalu i tak jest również w przypadku organizacji wydarzeń offline i online. Do pewnego czasu eventy stacjonarne były jedyną formą prowadzenia pewnych warsztatów czy targów, których organizacji w sieci wydawała się czymś niemożliwym. Wydarzenia offline posiadają pewną bardzo ważną zaletę, mianowicie, dzięki nim możemy wzmocnić więź, która tworzy się pomiędzy uczestnikami wydarzenia, a prelegentami czy organizatorami. Tego typu relacji nie da się odegrać poprzez spotkania w formie zdalnej. Choć dla większości osób, jest to niezwykłe ułatwienie związane z dotarciem na miejsce wydarzenia, które w wielu przypadkach jest bardzo utrudnione, ze względu na różnego rodzaju obowiązki czy np. brak transportu. I choć w przypadku eventów online, nie możemy pozwolić sobie na zbudowanie tego typu relacji z uczestnikami wydarzenia, możemy spodziewać się większej liczby osób zainteresowanych, które faktycznie pojawią się na miejscu w dniu wydarzenia.