Najpierw zbuduj relację z klientem, dopiero potem sprzedawaj

Wielu przedsiębiorców, szczególnie młodych, chciałoby, aby firma zaraz po otwarciu przynosiła milionową sprzedaż. Niestety drodzy przedsiębiorcy musicie zdawać sobie sprawę z faktu, że tak się nie da. Nie zdobędziecie klientów nagabując ich. Musicie zbudować z nimi przyjazną relację, która w późniejszym czasie przekuje się na sprzedaż i zyski. Jak delikatnie dotrzeć do klienta? Mogą w tym pomóc ekspozytory z ulotkami lub gadżetami, którymi może “poczęstować się” potencjalny klient. Osoba, która wyjdzie z Waszego biura z gadżetem, z pewnością zapamięta ją pozytywnie. I nawet jeśli niczego nie kupi podczas pierwszego kontaktu, możecie mieć nadzieję, że być może dokona zakupu później.

Kup teraz – hasło, które tak naprawdę odstrasza

Czy zastanawiałeś się nad tym ile razy dziennie widzisz hasło: “kup teraz”? Wiele razy? A czy za każdym razem stosujesz się do polecenia i kupujesz produkt do którego się odnosi. Nie? Właśnie. Czy zastanawiałeś się jak czuje się klient, którego atakujesz takim hasłem? Nie znasz go, nie znasz jego potrzeb, a każesz mu kupować swój produkt. To nie jest fajne, Nikt nie lubi być atakowany.

Zrozumiałym jest, że każdy chciałby sprzedać swój produkt lub usługę, jednak zanim to zrobi, powinien z klientem zbudować relację, która sprawi, że ten zaufa firmie, w której kupuje produkt. Bez tego nie może być mowy o sukcesie w sprzedaży, a co za tym idzie, również w zyskach. Pamiętaj, że jesteś takim samym człowiekiem, jak Twój klient. Zrozum go zatem, porozmawiaj, poznaj jego opinię. To dla niego bardzo ważne.