Zastanów się nad wydatkami na reklamę

Choć reklama jest niezwykle ważna, każdy powinien mierzyć siły na zamiary. Każdy producent reklam powie Wam, że nie sztuką jest zadłużyć się, aby puścić reklamę w sieci czy w telewizji. Sztuką jest tak zarządzać budżetem, aby nawet najmniejsza reklama była skuteczna. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ wiele osób popełnia podstawowy błąd – rzuca się na głęboką wodę, która ich porywa i przez którą toną. Tak nie musi być. Wystarczą przemyślane działania, a możesz w biznesie odnieść spektakularny sukces.

Kontakt z klientem – nie zapominaj o nim

Bez względu na to, czy wydałeś na reklamę sporo budżetu przeznaczonego na marketing, czy nie, pamiętaj o tym, że klient, który kupił już produkt lub usługę jest dla Ciebie równie ważny co ten, który się jeszcze waha, albo dopiero trafia na stronę Twojej firmy. Powinieneś o nim pamiętać. To on może wydać nam pozytywną opinie i tym samym bezpłatnie zrobić nam dobrą reklamę. Pytajmy go zatem o opinię poprzez portale społecznościowe lub inne narzędzia. Warto również, abyś zdał sobie sprawę z faktu, że raz złowiony i zadowolony klient szybciej po raz kolejny kupi produkt, niż potencjalna osoba, która trafiła na naszą stronę przypadkiem. Warto zatem utrzymywać z klientem kontakt poprzez maile, newslettery, w których będziecie informować o kolejnych poczynaniach firmy lub nowych produktach i usługach.

Pamiętaj o tym, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy na reklamę. Zanim zamówisz rozmaite gadżety, ulotki, czy nakręcisz reklamę telewizyjną, zbadaj rynek, postaw się na miejscu potencjalnych kontrahentów i pod nich stwórz strategię marketingową. Być może okaże się, że mały nakład finansowy może przynieść nieoczekiwany sukces.