Choć reklama jest niezwykle ważna, każdy powinien mierzyć siły na zamiary. Każdy producent reklam powie Wam, że nie sztuką jest zadłużyć się, aby puścić reklamę w sieci czy w telewizji. Sztuką jest tak zarządzać budżetem, aby nawet najmniejsza reklama była skuteczna. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ wiele osób popełnia podstawowy błąd – rzuca się na głęboką wodę, która ich porywa i przez którą toną. Tak nie musi być. Wystarczą przemyślane działania, a możesz w biznesie odnieść spektakularny sukces.
Kontakt z klientem – nie zapominaj o nim
Bez względu na to, czy wydałeś na reklamę sporo budżetu przeznaczonego na marketing, czy nie, pamiętaj o tym, że klient, który kupił już produkt lub usługę jest dla Ciebie równie ważny co ten, który się jeszcze waha, albo dopiero trafia na stronę Twojej firmy. Powinieneś o nim pamiętać. To on może wydać nam pozytywną opinie i tym samym bezpłatnie zrobić nam dobrą reklamę. Pytajmy go zatem o opinię poprzez portale społecznościowe lub inne narzędzia. Warto również, abyś zdał sobie sprawę z faktu, że raz złowiony i zadowolony klient szybciej po raz kolejny kupi produkt, niż potencjalna osoba, która trafiła na naszą stronę przypadkiem. Warto zatem utrzymywać z klientem kontakt poprzez maile, newslettery, w których będziecie informować o kolejnych poczynaniach firmy lub nowych produktach i usługach.
Pamiętaj o tym, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy na reklamę. Zanim zamówisz rozmaite gadżety, ulotki, czy nakręcisz reklamę telewizyjną, zbadaj rynek, postaw się na miejscu potencjalnych kontrahentów i pod nich stwórz strategię marketingową. Być może okaże się, że mały nakład finansowy może przynieść nieoczekiwany sukces.